Saturday, May 2, 2009

teori

mari berteori tentang agama.

owh.. sangat racistme.

satu teori.

Nabi S.A.W makan menggunakan 3 jari.

jadi kita semua akan cuba mencontohi Nabi dengan makan menggunakan 3 jari.

makan nasi dengan 3 jari? bila nak habis.. bekerja di syarikat swasta memperuntukkan 1 jam je waktu rehat.. memang tak sempat nak habis.. dah jadi isu membazir pulak.. makan sambil mengumpat bukan sesuatu yang mudah apatah lagi dengan makan menggunakan 3 jari.. lainlah jika kerja gomen.. upsss.. ok.. off record!!

mari kita kaji..

Zaman Nabi, di tanah arab tidak mempunyai sawah padi, jadi teori pertama, baginda tidak makan nasi. (mungkin)

teori 2, sejarah-sejarah yang pernah gua dengar, Siti Khadijah menyiapkan roti untuk baginda dalam perjalanan ke gua Hira'.

teori 3, makanan berasaskan gandum menyebabkan tumbesaran (ketinggian) badan meningkat.

untuk menyokong teori 3 ini, mari kita lihat masyarakat di malaysia.

orang melayu kebanyakan makan nasi, jadi tumbesaran juga meningkat. benar, tumbesaran perut.. (ok.. off record.)

begitu juga dengan orang cina.

jadi bab-bab ketinggian ini, memang orang cina dan melayu akan kalah!! OUT!!

orang india, kebanyakkan makan roti yang berasaskan gandum. Roti canai, tosai, capati etc2 yang gua tak tau.. jadi gua melihat keturunan mereka ini tinggi-tinggi belaka.

teori ini gua rasa mungkin menjawab secara tidak rasmi mengenai pembinaan piramid yang dijadikan sebagai diantara 7 benda ajaib di dunia.

kaji peta, ok, gua tau gua tak kaji.. kalo rajin, korang tolong kaji untuk gua negara India dimana.. adakah berdekatan dengan arab.. gua masa sekolah dulu selalu ponteng subjek sains, tu sebab gua kurang bab-bab penempatan dunia ni..

tujuan gua suruh kaji, adalah untuk mengenal pasti adakah pengaruh pemakanan berasaskan gandum oleh orang-orang india ini adalah berasal dari negara arab. tu je pun..

itu homework gua untuk korang..
tidak kang gua TAG je kang.. senang..

hahahaha

No comments:

Post a Comment